9 Nyíl

Darts versenyek a hét közben, vagy a hétvégén? Keresd a Darts Versenyeken!

2016. június 28. 20:26 - adam_f

Interjú egy két lábon járó kalendáriummal

Tudom, kicsit érdekes lehet a következő poszt címe, de ha kicsit mélyebbre ássátok magatokat az interjú olvasásában, akkor rá fogtok jönni, hogy miért is ezt adtam neki. Gondolom, ti is úgy vagytok vele, hogy milyen jó lenne egy versenyen részt venni hétvégén, vagy éppen hét közben - az addig felgyülemlett stresszt, energiát, stb. levezetendő - dobni egy jót a haverokkal.

Eddig az ember csak akkor értesült róla, mikor és hol van valami lehetőség, amikor fáradságos munkával felkutatta az Internet útvesztőiben a megfelelő oldalt. Ám ez év februárjában az egyik nagy, és jól ismert közösségi oldalon megjelent - üde színfoltként - egy olyan oldal, amelynek nem titkolt célja, hogy ezeket a lehetőségeket egybefoglalja, és megossza velünk, akik rajongunk ezért a sportért. Már egy ideje szó volt arról, hogy hamarosan felfedjük, ki az, aki ezt az oldalt szerkeszti, viszont egészen idáig kellett várnunk azért, hogy meg is valósuljon ez az interjú. Úgyhogy, hölgyek-urak...dobpergés...köszöntsük sok szeretettel a Darts Versenyek oldal kitalálóját, és adminját - aki mellesleg nagyon jó barátom és sporttársam is: Muzsai Ákost!

dartsversenyek.jpg

Általában így szokott kinézni a monitorom, ha éppen dolgozom - adam_f

 

Ákossal az elmúlt hét szombaton, éppen egy verseny kezdete előtt cirka két-három órával ültünk le, hogy beszélgessünk az oldalról, a dartsról úgy, ahogyan mi, a lelkes amatőrök - lassan már talán félprofik - látjuk a dolgokat. Reméljük, hogy mindenki számára tartogatni fognak valami érdekességet a következő sorok. Fogadjátok sok szeretettel!

9nyíl: - Réges-régen, egy messzi-messzi kisvárosban…gondoltál egy merészet, és elindítottad a Facebookon a Darts Versenyek oldalt. Honnan jött az ötlet, mi volt az inspiráció arra, hogy ezen a platformon fogd össze a Magyarországon (és a környező országokban) zajló versenysorozatok promócióját, valamint mit vársz a jövőben ettől az oldaltól?

Ákos: - Belekezdtem egy versenysorozatba Sport Söröző Kupa néven és körülnéztem, hol lehetne meghirdetni, hogy minél több emberhez eljusson a verseny híre. Ekkor ugrott be a Darts Versenyek ötlete, amit aztán február elsején el is indítottam. Konkrét elvárásom nincs az oldallal kapcsolatban, viszont nagyon örülök a pozitív visszajelzéseknek. Sokan írták, hogy itt halottak egy közelükben megrendezett versenyről, továbbá a szervezők is írták, hogy sok versenyen induló említette a Darts Versenyek-et, mert éppen ott látták a plakátot vagy az eseményt.

A jövőről: talán egy darts verseny, amit a Darts Versenyek szervez, de még keresem a megfelelő helyet.

9nyíl: - Mi már elég régről ismerjük egymást, mivel a darts előtt volt egy kis „közös” zenei előéletünk is. Én ugyan jól tudom, de úgy vélem, hogy azért a kedves olvasóközönség biztosan kíváncsibb nálam, szóval mikor és miért kezdődött el a darts-cal, mint sporttal való kapcsolatod? Mi vitt arra, hogy a nyílhajigálást űzzed?

Ákos: - Munkatársaim vettek rá a dartsra 2012-ben. A munkahelyünk melletti kávézóban alapítottak egy csapatot az Amatőr Soft Csapatbajnokságban. Semmit nem tudtam a dartsról, azon is meglepődtem, amikor a darts-világbajnokságot emlegették. A tavaszi idényben sokat gyakoroltam és pár meccsre is benéztem, pusztán kíváncsiságból. Az őszi idényre annyit fejlődtem, hogy már én is a csapatban voltam. Innentől nem volt megállás, ha volt egy kis szabadidőm gyakoroltam és gyakoroltam. Elkezdtem egyéni versenyekre is járni, és 2013 nyarán eljött az első komolyabb sikerélményem egy második helyezés a Sport Söröző versenyén.

9nyíl: - És ha már Csornán vagyunk…megkérhetlek arra, hogy egy pár gondolattal bemutatod nekünk a városban zajló dartséletét (gondolok itt a bajnokságra, különféle versenyekre, stb.)?

Ákos: - Csornán tavaszi és őszi idénnyel zajlik a Venesz Soft Csapatbajnokság a győri és a Győr környéki csoporttal együtt. A csoportelsők döntőn vesznek részt, amelyet már sorozatban negyedszer a Gecsa DC nyert meg, melynek én is tagja vagyok - sajnos idén utoljára, de erről majd később. Gyakran van egyéni verseny is, már amatőr steel versenyt is szerveztünk. Egy sorozat zajlik most is Sport Söröző Kupa néven, amit én szervezek. Egy másik verseny sorozat - amin pár órán belül részt veszünk - a Pipitérben zajlik.

(Megjegyzés: E sorok írója is részt vett ezen a versenyen, ahol végül a 13. helyen végzett, míg interjúalanyunk ezúttal az 5. helyig tudta elküzdeni magát.)

A jövőben a győri Club Arénával karöltve alakul egy steel versenysorozat, és valószínűleg a Pécsi Szalon Sör Soft Darts Turné is ellátogat Csornára. Fél fülel hallottam, hogy egy hivatalosan bejegyzett steel club is alakulóban van.

9nyíl: - Már jó ideje a Gecsáék (Élő Zsolti) csapatát erősíted a városi csapatbajnokságban. Miért pont őket választottad? Nem voltak más csapatoktól esetleg megkereséseid, vagy te már eleve tudtad, hogy náluk fogsz versenyezni?

Ákos: - A korábban említett kávézóból Varga Zoltán – egyébként ő volt, aki rábeszélt a dartsra, és vele gyakoroltam 2012-ben a legtöbbet - csapattársammal átigazoltunk a Sport Söröző egyik csapatába 2013-ban, ahol ekkor négy csapat volt. Folyamatosan fejlődtem, így Élő Zsolt (Gecsa), az első csapat kapitánya felkért, hogy lépjek be hozzájuk. Viszont a 2016-os tavaszi idény, hogy utoljára velük vagyok, mivel elköltözöm.

gecsa_dc.jpg

A Gecsa DC 2016-os csapatbajnok-győztes gárdája (a kép bal felső sarkában a Darts Versenyek kiötlőjével)

 

9nyíl: - Ahogy nálatok jártam (persze már nem először), észrevettem, hogy mind te, mind pedig kedves párod – aki szintén jól dartsozik - nagyon sok kupát, és elismerést szereztetek eddigi pályafutásotok során. Mennyire tudjátok egymást – természetesen csak a versenyeken – inspirálni, hogy jobbak legyetek?

Ákos: - Figyeljük egymás meccseit és szurkolunk, két meccs között megbeszéljük, mit figyeltünk meg a másikon meccs közben. Néha pedig úgy esik, hogy egymás ellen játszunk, olyankor dobunk egy jót.

9nyíl: - Megfordult valaha is a fejedben, hogy esetleg versenyszerűen űzd a dartsot, vagy egyelőre még maradsz a „profi amatőr” szintjén?

Ákos: - Párszor már kacsingattam klubok felé, de eddig nem volt rá lehetőségem. Talán most, hogy a költözéssel közel kerülök helyileg az egyik klubhoz, az utolsó akadály is elhárul.

akos.jpg

Ákos a Pécsi Szalon Sör Soft Darts Turnén - fotó: Krausz Nikolett

 

9nyíl: - Kit tartasz példaképednek a múlt, vagy a jelen nagy játékosai közül, és miért pont ő az, akit követendő példának tekintesz?

Ákos:  - Phil Taylor az egyik nagy kedvencem. Mindig ott van a topon, és még ha gödörbe is kerül, megrázza magát, és újra odakerül, ez pedig már hosszú évek óta így van. Itthon Bezzeg Nándor és Székely Pál, akit kiemelnék, mint példakép, mindegyikük nagyszerű sportember.

9nyíl:  - Mi volt eddig a legnagyobb élményed az eddig lejátszott meccseid, versenyeid közül, ami komoly nyomot hagyott benned?

Ákos:  - Talán a Hatos Józseffel dobott meccsem az egyik győri ligafordulón, és a Michal Ondo-val játszott meccs a magyarországi BDO-WDF forduló warm-up versenyén. Még sok kedvenc van, de erre a kettőre mindig emlékezni fogok.

9nyíl: - Végezetül pedig szeretném megkérdezni, hogy mit üzensz azoknak, akik még csak most ismerkednek ennek a sportnak az örömeivel? Miért érdemes belevágni, és miért olyan jó ezt csinálni?

Ákos: - A kezdőknek üzenem, hogy gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás…persze csak mértékkel, nem árt azért az ízületekre vigyázni!
Mindig tiszteld meg az ellenfeled sportszerű játékkal és viselkedéssel!
Miért érdemes belevágni? Fejleszti a koncentráció és önfegyelmet, megtanít a tiszteletre.

9nyíl: - Köszönjük szépen, hogy rendelkezésünkre álltál, és kívánjuk, hogy ez az oldal - amit létrehoztál - a lehető legtovább szolgáljon eseményekkel a dartsosok számára, neked pedig sok sikert az új lakhelyeden, és még több sikert a további pályafutásodban!

Ákos: - Én is köszönöm, és nektek is hasonló jókat kívánok!

180.jpg

Ezért is fontos az ízületek óvása, nehogy mást találjunk el a tábla helyett... - illusztráció: NREY

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://9nyil.blog.hu/api/trackback/id/tr778852648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása