9 Nyíl

Cross valami különleges dolgot ajánl fel a müncheni közönségnek

2018. március 28. 10:11 - Denis Potvin

A húsvéti hétvégén rendezik Münchenben a European Tour idei második állomását. Sok sztár érkezik a városba és az előzetes várakozások szerint 12 ezer szurkoló is. A müncheni Abendzeitung Rob Cross véleményére volt kíváncsi, amelyet most mi is közreadunk. Ebből kiderül, melyik kaját utálja legjobban a világbajnok és napi mennyi ideje van külön edzeni.

media_media_b5333e5f-294a-40ec-b774-614f8fd1e804_original1024.jpg

Abendzeitung: - Mr. Cross, rövidesen Münchenbe utazik, mint a darts világbajnoka. Mit szeret legjobban a városban?

Rob Cross: - Ez egy nehéz kérdés. München egy nagyon szép város, ahol számos remek hely van.

AZ.: - Sokan azt mondják: az Oktoberfest az egyik legjobb. Különösen a turisták. Hallott erről?

RC.: - Igen, hallottam erről. De sajnos még nem voltam ott.

AZ.: - Csak azért kérdezem, mert az Oktoberfest légköre hasonló az Alexandra Palace-éval...

RC.: - A légkör a Ally Pally-ben egészen félelmetes, nagyon különleges. A világbajnokság az év legnagyobb eseménye. De a Premier League is nagyszerű, utoljára Berlinben voltunk. Németország egyre jelentősebb szerepet játszik a darts világában.

AZ.: - Berlinben 12 000 lelkes rajongó előtt játszott. Hogyan sikerül ilyenkor koncentrálni?

RC.: - A lényeg az, hogy ki kell kapcsolni. A légkör segíthet a játékosnak, de zavarhatja is őt. Mert néha a közönség az én oldalamon áll, néha nem. A játékos célja, hogy a legjobb tudását vigye fel a színpadra és a közönség ezt fogja értékelni.

AZ.: - Mit gondol a német darts rajongókról?

RC.: - Nagyon tisztelem őket. Mindig, amikor Németországba érkeztem vártam a találkozást velük, mert félelmetes hangulatot teremtenek.

AZ.: - Meg tudja magyarázni, miért olyan népszerű a darts?

RC.: - Csak meg kell nézni a rajongókat, akik ünnepelik a játékot minden pillanatában. Jó hangulat és darts összetartozik. A darts a rajongók sportja.

AZ.: - A darts 2024-ben olimpiai sportág lehet. Ez nem ellentétes azzal mondjuk, ami a színpad előtt zajlik?

RC.: - Nem, ez nagyszerű dolog lenne. Nem hiszem, hogy ez zavarná a képet. A sport valószínűleg még jobban ismert lenne.

AZ.: - Jelenleg ön az uralkodó világbajnok. A januári sikert hogyan ünnepelte meg?

RC.: - Felkapott a média, az egyszer biztos. És egy ilyen nagy diadal után ez egy teljesen új élmény, új dimenzió. Hirtelen a figyelem középpontjában állsz. Nagyon különleges pillanat volt, nagyon különleges éjszaka számomra.

AZ.: - És még egy kemény éjszaka is. Partiarc hírében áll?

RC.: (nevet) - Nem, nem. De nagyon boldog voltam a győzelem és a világbajnoki cím miatt.

AZ.: - De azért más miatt is elégedett lehetett, amikor megnézte a bankszámláját, elégedettnek kellett lennie vele: 400.000 font a világbajnoki győzelemért!

RC.: - Ez valójában egy kicsit vicces, mert a világbajnok címért először volt ilyen magas pénzdíj. De a döntőben nem gondolkodtam az összegen. Próbáltam koncentrálni. Az én játékomra, a legjobb teljesítményemre.

AZ.: - A tizenhatszoros világbajnok Phil Taylor nem volt nagyon dühös, hogy ilyen nagy nyereményt vitt el az orra elől az élete utolsó meccsén?

RC.: - Nem, egyáltalán nem. Phil egy fantasztikus ember, egy legenda. Ő az abszolút példaképem, úttörő a dartsban. Persze, kissé csalódott volt a vereség után. Én is nagyon visszafogottan reagáltam le az utolsó nyilamat. Tiszteletből.

AZ.: - És Rob Cross fia nagy tehetség?

RC.: - Nézze, néha néz videókat rólam, majd azt mondja: "Wow, de jó vagy?" Én inkább olyan dolgokat keressek, és magyarázok el neki, amiket nem csináltam jól, próbálom javítani, erre koncentrálok.

AZ.: - De valószínűleg meghallgatja a fiad véleményét is?

RC.: - A fiam most hat éves, szereti a dartsot. Szerintem inspiráció vagyok neki. Meg, hát ő egy rendkívüli tehetség (nevet).

AZ.: - Akkor talán egy nap találkozhatna: Cross Senior és Cross Junior - apa a fiával szemben...

RC.: - Ez megtörténhet. Nagyon boldog lennék, ha a fiam elérné célját. Nyilvánvaló, hogy akkor nagy meccset játszanánk (nevet).

AZ.: - Jelenleg harmadik helyen áll a világranglistán Michael van Gerwen és Peter Wright mögött, akik Münchenben is itt lesznek. Mennyire fontos a húsvéti verseny?

RC.: - Természetesen a verseny nagyon fontos. Szeretem Németországot, a német rajongókat, és soha nem nyertem még Németországban versenyt! Szeretnék valamit felajánlani a müncheni közönségnek, és fel is ajánlok nekik, ígérem!

AZ.: - Milyen gyakran edz a nap folyamán?

RC.: - A gyakorlás ilyenkor nehéz. Jelenleg sok a hétvégén zajló verseny. Nem csak a Premier League, hanem az európai turné is. Nincs sok szabadidő gyakorolni. Egy napra jó, ha három óra összejön edzeni.

AZ.: - Hastingsben él, Anglia délkeleti részén, egy 90 000 lakosú városban. Ott még komolyan foglalkoznak a halászattal. Mit szeret jobban: a finom halat vagy a fehér kolbászt pürével és édes mustárral?

RC.: - Őszintén? Nem szeretem az édes mustárt - de nem szeretem a halat se. Valószínűleg mindkettőt kihagynám. Sajnálom (nevet).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://9nyil.blog.hu/api/trackback/id/tr1913785370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása