9 Nyíl

Fly by Night - Csorna Darts Project

2017. január 19. 18:33 - adam_f

Egy szombat éjszaka a darts jegyében

Nem az első verseny volt ez már, amit az éjszaka rendeztek, és szerencsére nekem sem az első éjszakai tornám volt, amelyen részt vettem. Ám most jött el az a pillanat, hogy egy kicsit jobban beleássam magam a csornai dartséletbe, és erre nem is kínálkozott soha jobb alkalom, mint a 2017-es szezonkezdet, amikor a Pipitér Kisvendéglő adott helyet - immáron negyedik alkalommal - a Jameson Kupa négyrészes versenysorozat első, éjszakai dartsversenyének. Úgyhogy január 14-én a nyakam köré vettem a lábaimat, eltettem a nyilaimat, és elindultam, hogy helyt álljak a sok profi között...no, és persze azért is, hogy egy kicsit bemutassam nektek a csornai dartséletet.

poszter.jpg

Csorna Győr-Moson-Sopron megye közepén található kisváros, félúton a megyeszékhely (Győr) és Sopron között, a 85-ös főút mentén. Számomra éppen ideális kisváros, főleg a darts miatt, ugyanis bármennyire furcsának tűnhet, nagyon élénk sportélet zajlik a városban (és most nem is a helyi labdarúgócsapatra gondolok), mivel nem kevesebb, mint tizennégy csapattal vágott neki még a tavalyi évben a helyi softdarts-bajnokság. Úgy gondolom, hogy ez egy nem akármilyen szám, főleg egy kb. húszezres kisvárosban. Arról nem is beszélve, hogy mindig tudnak valami különlegességet csempészni a szürke hétköznapokba. Ezért is vágtam neki azon a bizonyos szombaton a negyedik alkalommal megrendezett (számomra pedig a harmadik) csornai éjszakai dartsversenynek, mivel én is szeretem a különleges tornákat. Éjjeli versennyel pedig nem gyakran találkozik az ember.

Azon a szombaton első utam a Sport Sörözőbe vezetett, amelyet egy olyan ember vezet, aki maga is játékos, csapatvezető, és a darts megszállottja is egy személyben. Élő Zsolti,  vagy - ahogy csak a többség ismeri - Gecsa ennek a helynek a tulajdonosa, ahol a softgépek mellett már a steeldarts szerelmesei is hódolhatnak kedvenc sportjuknak, négy táblán. Le is ültünk vele egyet beszélgetni, két dobás közben kipihenve a fáradalmainkat.

elo_zsolt_gecsa.jpg

Peter Wright Élő Zsolt - vagy ahogy sokan ismerik: Gecsa

- Alapkérdéssel kezdeném: Hogy indult, és honnan jött a szerelem a darts iránt?

- A darts szerelme? Hát ugye, úgy invitáltak a többiek. Egy másik kocsmában alakult egy csapat, aztán én is elkezdtem dobálgatni. A többiek szóltak aztán, hogy szálljak be a csapatba. Beszálltam, és aztán persze az ember minél többet akart. Gyakorolt, és ennyi...eljutott egy szintre. Persze még nem a csúcsra, mert mindig van mit fejleszteni, csak az idő a probléma. Ha van időd, akkor megy, ha nincs, akkor meg nem.

- Hogy jött az ötlet, hogy - te, mint a csornai dartsélet egyik mozgatórugója - idehozd a Sportba a dartsot?

- A másik kocsmát bezárták, azután költöztünk ide, és folyamatosan bővítettünk. Aztán persze egyre többen lettünk, hál'Istennek. Így ma már négy csapattal (Sport Söröző, Sport Söröző Junior, Gecsa DC, Bermuda) vagyunk jelen a bajnokságban.

gecsa_dc_1.jpg

A Gecsa DC bronzérmet szerzett csapata a győri nagydöntőben

- Mesélj egy kicsit arról, hogyan is indult el ez az egész bajnokság?

- Az alapokat Győrből, a Venesz Karcsitól (a Győri DC elnöke - a szerk.) kaptuk. Amikor komolyabban belevágtunk, nem voltunk még annyian. Aztán itt jött létre négy csapat, és akkor mindenki elkezdett mozgolódni. Tetszett nekik az ötlet, összeszedték az embereket, így először nyolc, de most már tizennégy csapat van jelen. Egyelőre két csoportban megy az egész, ám mi jobban szeretnénk egy csoportot, mert így sokkal izgalmasabb mérkőzések lennének.

- Említetted már a nyáron, hogy steel szakosztályt is szeretnétek indítani. Hogy álltok ezzel kapcsolatban?

- Voltam a Csornai SE-nél, ahol sajnos nem kaptunk zöld utat (nem tudom, miért). Márk Norbi barátommal beszéltünk arról ezután, hogy ha létrehozzuk a Gecsa DC-t (a steel klubot), akkor önerőből fogjuk csinálni, csak magunkra fogunk támaszkodni.

- Ehhez kapcsolódva nekem külön öröm, hogy már steeldarts-versenyeket is szerveztek, valamint helyetek is van hozzá, négy állással...

- Megmondom őszintén, hogy egyre jobban szeretjük azt is. Jómagam jobban szeretek lassan arra dobni, mint gépre, és tényleg nincs ilyen itt a környéken, bár még Jánossomorját is meg lehet említeni (Patkó Darts Emelet).

- Más téma: Gondolom, nézted a világbajnokságot. Mit szólsz a végeredményhez?

- Várható volt. Bár én van Gerwen-t nem tartom szimpatikus embernek, a tudása viszont megkérdőjelezhetetlen. Andersonnak szurkoltam, sokkal szimpatikusabbnak tartom.

- Mi volt a legnagyobb élményed? Mivel, ahogy tudom, élőben is megnézted a sztárokat egy PDC versenyen.

- A Stephen Buntinggal való találkozás. Egy teljesen átlagos ember, semmilyen sztárallűrje nincs. Teljesen normális arc, ott járkált az emberek között testőrök nélkül úgy, mintha csak egy néző lenne.

bunting_2.jpg

Amikor két komoly versenyző találkozik egymással

- Mit szólsz a Jameson-kupához? Jók ezek az éjszakai versenyek szerinted?

- Nem rossz ötlet, csak egy hátulütője van. Ha egy játékos nem várja ki a sorát, hanem az éjszaka közepén hazamegy. Jó dolognak tartom, aminek arról kell szólnia, hogy népszerűsítsük ezt a sportot az emberek között.

- Február 11-én nálatok is verseny lesz, mégpedig steeldarts-verseny (naná, hogy ott leszek). Mik az elvárások ezzel a versennyel kapcsolatban?

- Megpróbálunk motivációt kelteni az emberekben, hogy van egy ilyen lehetőség is. Reméljük, hogy minél többen eljönnek, és megszeretik a dartsot, mint sportot.

verseny_1.jpg

Én biztos, hogy ott leszek február 11-én...és TE???

- Végezetül: Manapság annyit olvasom mindenhol, hogy sokan el akarnak kezdeni játszani, de nem tudják, hogyan vágjanak neki. Te mit tanácsolnál egy kezdőnek, aki most akar belevágni a dartsba?

- Egy megfelelő nyíllal kezdj el gyakorolni. Ne a máséval dobj, mindig csak a sajátoddal. Tapasztald ki, hogy milyen szereléssel megy jobban. Vannak olyan szériák, hogy nem megy a játék, de azért nem a toll, vagy a nyíl a hibás, hanem TE, mivel nem koncentrálsz eléggé. Koncentrálás, gyakorlás, saját nyíl, és akkor menni fog minden.

Eme kis kellemes beszélgetés után vágtunk bele az este hatkor kezdődő versenybe, ahol a férfiak között 49, míg a hölgyek mezőnyében tizenegy fő vágott neki a maratoni versenynek. Jómagam a főágon erőnyerőként (mindig az vagyok, ha Csornára jövök versenyezni) a második körben csatlakoztam be a versenybe, ahol egyből a tavalyi összesített bajnokkal, Aigner Szilárddal (Kacsa) hozott össze a szerencse, és persze nagyon sima 3-0-ás zakó lett a vége a meccsnek, pedig ellenfelem sem dobott mindig tökéletesen, csak a pályaelőnyét jobban használta ki, mint én. Ezzel a vereséggel egyből a vigaszágra estem, ahol azért legalább egy győzelmet elkönyvelhettem a Fantázia DC versenyzője, Tudós Gábor ellen úgy, hogy kétszer is el tudtam venni a játékát, így megérdemelt 3-0-ás sikert arattam ellene. A következő mérkőzés volt talán számomra a nap találkozója. Mosonyi Dániel barátom ellen kellett harcba mennem, akivel nagyon komoly brékháborút vívtunk, mivel először hátsó pályáról elvette a kezdésemet, amit szerencsére a második játékban egyből vissza tudtam venni. Ezután fordult a kocka, mivel én hoztam a saját játékomat, ám Dani erre is tudott reagálni egy visszagémmel, így jöhetett a döntő leg, ami nagy izgalmakat hozott. Jómagam 180-ról indultam egy 100-as körrel, amit Dani (aki 24-en volt ekkor) csupán 12-vel tudott lereagálni. 80-ról pedig már ki kellett szállnom valahogy. Az első nyíl jó helyre ment (T18), amivel két nyilam maradt a 26-ra, de sajnos körbedobtam a duplát. A haver pedig másodikra megoldotta a D6-ot, véget vetve ezzel a versenyemnek (persze, hogy nem haragszom rá emiatt :) ), így végül a 25. helyen végeztem az első fordulóban.

A férfiak versenyét egyébként Márk Norbert nyerte, Kollár Bence és Horváth Gábor (Colos) előtt, míg a hölgyeknél a rábapatonai Gringó Söröző versenyzője, Balázs Márta végzett a dobogó első fokán, megelőzve Mészáros Csillát és Kollárné Fuksz Andreát.

lista.jpg

A verseny állása az első forduló után

Vasárnap reggel kilenc óra tájban értem végül haza. Kicsit fáradtan ugyan, de elégedetten, mivel örömmel konstatáltam, hogy nem kell nekem se Győrbe, sem Sopronba mennem, ha dartsozni akarok egy jót. Csak felülök a buszra, és kérek Csornáig egy teljes árú jegyet. Jó befektetés, nekem elhihetitek...

2 komment
Gamecente

A bejegyzés trackback címe:

https://9nyil.blog.hu/api/trackback/id/tr4512138651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ikipeti 2017.01.24. 09:12:15

"80-ról pedig már ki kellett szállnom valahogy. Az első nyíl jó helyre ment (T18)" az nem ment jo helyre. :)

adam_f 2017.01.24. 15:19:48

@Ikipeti: Nekem jó helyre ment...elhiheted ;) Amúgy én sem oda szántam, de a softdarts-ban bármi előfordulhat. No meg hát a nagyoknál is néha (hangsúlyozom: csak néha) előfordul, hogy nem oda megy az első nyíl, ahová szeretné. Ilyenkor jó, ha tudod variálni a kiszállótáblát. ;)
süti beállítások módosítása