9 Nyíl

Célkeresztben: Czipó Vivien és Neumajer Kitti

2017. július 19. 10:35 - matyi96

Hétvégén véget ért a WDF Europe Cup Youth idei eseménye, melyen Czipó Vivien és Neumajer Kitti leány párosban harmadik helyet értek el, Vivien pedig leány egyéniben egy ezüstéremmel gazdagodott, na és persze sok tapasztalatot is szereztek a lányok. Óriási teljesítményt nyújtottak mindketten a három versenynap folyamán, le a kalappal előttük. czipo-neumajer.jpg

Hétfő hajnalban érkeztek haza, a fiúkkal együtt, akik szintén remek teljesítményt nyújtottak, de erről már beszámoltunk. Mi vettük a bátorságot és feltettünk nekik pár kérdést a versennyel kapcsolatban. Fogadjátok sok szeretettel őket!

- Nos, először az érdekelne, hogy hogyan folyt a felkészülés az EB-re, mikor derült az ki, hogy újra ti utaztok Viviennel, mikor kezdtétek a felkészülést kimondottan a svédországi versenyre és hogyan nézett ki egy napotok a felkészülés során? - kérdeztem Kittit.

- Májusban tudtuk meg, hogy ismét miénk a megtiszteltetés, hogy képviseljük hazánkat az Európa-bajnokságon. A felkészülés alatt két hétig Viviéknél laktam, és Medinél (az edző és szövetségi kapitány - a szerk.) edzettünk Vivivel és Ricsivel (Kaiser Richárd, a fiú csapat tagja - a szerk.). Napi öt hat óra edzés volt, de persze voltak csapatépítő programok is.neumajer_kitti.jpg

- Szeretnélek egy picit az egyéni meccseidről is kérdezni. Tudom, hogy nem úgy sikerültek a meccsek, ahogy eltervezted őket, de itthon így is nagyon büszkék vagyunk Rád, ha kérhetlek mondj pár mondatot ezekről a mérkőzésekről is.

- Hát igen, az egyéni meccseim sajnos nem úgy sikerültek, ahogy elterveztem. Az első pár meccsem nem úgy sikerült, ahogy terveztem és a hátralevő meccseken úgy éreztem, hogy nincs önbizalmam.

- Mi a véleményed a fiúk teljesítményéről? Van olyan, akit kiemelnél közülük, illetve ki az, akinek a nevével szerinted még találkozhatunk a jövőben?

- Nos a fiúk... Nagyon büszke vagyok a fiúkra, nagyon örülök, hogy végigküzdötték az egész versenyt. Nem szeretnék kiemelni senkit. Mindenkire büszkék vagyunk, gyönyörű teljesítmény amit elértek párosban, egyéniben, illetve csapatban is. - a lehető legszebb választ adta Kitti erre a kérdésemre.

- Végezetül pedig, mik a közeli tervek? Mi lesz a következő legfontosabb feladat, van-e még valami komolyabb cél erre az évre?

- Legközelebb országos ifjúsági forduló lesz augusztus végén, az a következő versenyem, illetve szeretnék a Hungarian Open-en hasonló eredményt elérni mint tavaly. (Kitti tavaly a szombati játéknapon harmadik helyet, a vasárnapi játéknapon második helyet ért el leány egyéniben a Hungarian Open-en. - a szerk.)

Mi ehhez kívánunk sikeres felkészülést és nagyon sok sikert a versenyeken, köszönjük, hogy választ adtál kérdéseinkre!

- Először is Caorléval kezdeném. Miután megnyerted a soft EB-t (amúgy is folyamatos jó formának örvendtél), milyen célokkal futottál neki a svédországi kalandnak? - ezt már Vivientől kérdeztem.

- Elsősorban a tisztes helytállás volt a célom, hogy kihozzam magamból a maximumot, valamint nagyon nyerni akartam. Amikor elkezdődött a verseny csütörtökön, akkor tudtuk meg, hogy módosítottak a szabályzaton és minden csoportból csak ketten juthatnak ki. Nos, én egy nagyon nehéz csoportban voltam, ezért először a csoportból kijutás volt a célom, majd hogy érmet szerezzek, utána hogy bejussak a döntőbe és a döntőben pedig az, hogy nyerjek. Tehát, ahogy haladt előre a verseny úgy tűztem ki magam elé az újabb és újabb célokat.

- A felkészülés során is úgy érezted, hogy ebben a remek formában bármi megtörténhet Malmöben?

- Egy nagyon hosszú felkészülést zártam. Ezelőtt még soha nem volt ilyen kemény felkészülésem. Három és fél hónapnyi munkám volt benne. Úgy éreztem, hogy minden tőlem telhetőt megtettem és tiszta lelkiismerettel utaztam ki. Az utolsó egy hónapban a versenyek is azt mutatták, hogy jó formában vagyok és bármi megtörténhet kint.

- Egyéniben a csoportodban mindenkit legyőztél. Hogyan élted meg a csoportmeccseket, majd az azt követő menetelést a döntőbe?

- Nos, a csoportban voltak könnyű és nehéz meccseim is. Az angol lánnyal egy szoros meccset játszottam, ahol az író 200 ponttal elszámolta magát az utolsó legben az ellenfelem javára. Sajnos csak a meccs után vettem észre, ezért nem tudtam szólni, viszont ennek ellenére is sikerült nyernem 3:2-re. Egy holland lánnyal, Layla Brussel-lel is játszottam. Nagyon meg akartam verni, mivel egy éve tőle kaptam ki az EB-n és ez előtt nem volt alkalmunk játszani. Mindössze egy leget buktam ellene, azért mert nem szálltam ki három körből. Utána játszottam Melisa Dogan-nal, akit megvertem a soft EB döntőben. Sima 3:0-ra győztem ellene is. A csoportmérkőzések után egy cseh lánnyal játszottam. Nem játszottam túl jól, de nem is volt rá szükség. Az elődöntőben Christina Schuler-rel játszottam. Láttam már a bécsi WDF-en is, hogy nincs olyan jó formában, mint egy éve, de nem vettem félvállról. Az első legben még látszott a játékán, hogy nyerni akar, de a második legtől szerintem feladta, így könnyen nyertem 3:0-ra.

- Kérlek mesélj egy kicsit a döntőről. Milyen érzések kavarogtak benned utána?

- Ez volt az első steel egyéni EB döntőm. Meg is látszott a játékomon. Korántsem játszottam úgy, mint a verseny többi részében. 1:4-re kaptam ki a török Emine Dursan-tól. A döntő után hosszas beszélgetéseink voltak az edzőmmel (Ziegenhám Medárd - a szerk.). Levontuk a következtetéseket és a tanulságot, megbeszéltük, hogy a jövőben mire kell jobban odafigyelnünk és mit kell máshogy csinálnunk.czipo_vivi.jpg

- Egyre többen ismernek és egyre többen ismernek el, most már mondhatjuk, hogy nemzetközileg is. Ezt hogyan éled meg, illetve te is érzed, hogy egyre többen megbecsülnek?

- Mindig nagyon jól esik az emberek támogatása és az, hogy évről évre egyre elismertebb, közismertebb a darts, mint sportág. Manapság már szinte sosem fordul elő az, hogy valaki nem tudja mi az a darts. Ezt pár éve nem mondhattam volna el. Egyre többször tapasztalom a megbecsülést és az elismerést az eredményeim miatt. Nagyon jól esnek a gratulációk és a biztató mondatok, üzenetek a barátoktól, ismerősöktől, és az olyan emberektől is, akiket nem ismerek, mégis tudom, hogy figyelemmel követik a munkásságom és szurkolnak nekem. Itthon, versenyeken, amiken indulok, vagy amelyeken csak segítőként vagyok jelen, sőt egyre többször nemzetközi versenyeken is észreveszem, hogy néznek az emberek, vagy esetleges összesúgnak a hátam mögött. Ez engem mindig motivál. Hatalmas elismerésnek tartom, amikor nagy, felnőtt játékosok megdicsérnek vagy mondanak pár biztató szót. Sokakkal találkoztam, akik felnéznek rám, esetlegesen példaképüknek tartottak. Ezek mind-mind olyan dolgok, gesztusok, amik erőt és okot adnak arra, hogy valamit jól csinálok és folytassam tovább a kemény munkát.

- Hogyan látod a korosztályod teljesítményét? Tudnál olyan nevet mondani, akivel évek múlva is találkozhatunk a dartsban?

- Az idei EB-n sok új játékossal ismerkedtem meg. Volt ott sok jónak mondható játékos, de csak páran vannak, akikre azt tudnám mondani, hogy igazi dartsos lehet belőlük a mentalitásuk és a viselkedésük alapján. Ilyen például az angol Beau Greaves, a német Christina Schuler, vagy akár az ír Katie Sheldon. De ezt természetesen így előre nagyon nehéz megmondani. Bárki dönthet úgy egyik napról a másikra, hogy ő mostantól napi 10 órát fog gyakorolni és ő lesz a legjobb és bárki dönthet úgy is, hogy neki itt a vége.

- Végezetül mik a közeli tervek? Van valami komolyabb cél még erre az évre? - kérdeztem tőle is.

- Az évben még három nemzetközi versenyem lesz előreláthatólag. Ebből kettő Budapesten és egy Prágában. Az ifi lányban címet szeretnék védeni, a nőiben pedig elsősorban a tisztes helytállás a célom és nagyon örülnék, ha egy-egy érem is sikerülne. Ezeken kívül még lesznek utánpótlás fordulók is, ahol szintén a maximumot akarom magamból kihozni, valamint a felnőtt országos bajnokság éves összesítését is végre meg szeretném nyerni. Még lesz pár csapatverseny is, ahol szintén ki akarom hozni magamból a maximumot és szeretném győzelemre segíteni a csapatainkat. Összességében még van pár tervem. Most egy hétre elutazom a családommal nyaralni, de amint hazaérek, folytatjuk edzőmmel a kemény munkát.

Kellemes pihenést, sikeres felkészülést és sok sikert kívánunk! Reméljük sikerül az, amit elterveztél.

Hát ennyi lett volna a lányok "faggatása", mi nagyon szépen köszönjük, hogy rendelkezésünkre álltak, és sok sikert kívánunk nekik az életben, valamint a dartsban egyaránt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://9nyil.blog.hu/api/trackback/id/tr9912673665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása