9 Nyíl

Másfél évtized után is lehet visszatérni

2018. augusztus 28. 16:17 - Denis Potvin

Korábban írtunk egy nagyon klassz kezdeményezésről, amely a szűkebb hazámban, Rákospalotán zajlik már évek óta, ahol a szenioroknak, azaz az idősebb generációnak szervez versenyt egy egészen kiváló kis műhely, a REAC SISE Darts Club. Akkor megírtuk, hogy ide olyan kiváló játékosok jönnek el, akik már hosszú évek óta űzik ezt a sportot töretlen lendülettel. Most viszont olyas valakit mutatunk be – és ez adjon példát mindenkinek, aki éppen bármely oknál fogva abbahagyja a karrierjét, de aztán hosszú évek múlva újrakezdi -, aki másfél évtized után állt ismét a táblák elé, és stílszerűen az aranyérmet vitte egyből haza.

 40164167_289175878528336_8991259024787767296_n.jpg

Akik már évtizedek óta járnak dartsklubbokba, versenyekre, jól kell ismerniük Burka Zsolt nevét. Akinek egyből át is adom a szót:

„Egy kedves barátom a Handel Karcsi két éves noszogatására mentem le, de ebben nincs több mint, a játék szeretete és a régi arcokat újra látni. Hobbiszinten dobálgatok, de versenyezni már nem szeretnék.”

„Egy kis pubban indult el, kis műanyag nyilakkal, unatkozó vendégek és magam szórakoztatására. Majd egyre több vendég csatlakozott... Már akkor éreztem magamban, hogy ebben több is lehet, ezért megalapítottam egy amatőr kis csapatot.

97'-ben és 98'-ban elindultunk egy Amstel által kiírt amatőr területi versenyen. A cél bejutni az országosra és annak a győztese kijut egy hétre Skóciába Nemzetközi versenyre. Területi harmadikként, majd következő évben elsőként kvalifikáltuk magunkat. Előbbin 5., majd 3. helyezést értük el, de sok szép élménnyel távoztunk ami megjelölte az utat, hogy tovább csináljam.  1999-ben lettem igazolt játékos, a később aztán széteső Wizard's klubban.

40355769_297046144426113_6055400804955717632_n.jpg

Amin lehetett mindenen elindultam (soft- steel egyéni és páros, budapesti, országos, Magyar Kupa. Csapat és nyílt versenyek)

A II. osztályban kezdtem majd már az első évben az első osztályban találtam magam egyéniben mindkét szakágban. (soft, illetve steel párosban már III. dik helyen végeztem. Az első győzelmem II. osztályban, az első évemben áprilisban volt. 128- as tábla, első körben vigaszágra kerültem és onnan végig verve a mezőnyt sikerült megszereznem az első helyet... régi Contacban a Gyömrői úton.

Majd jöttek a sikerek:

  • Zsinórban budapesti 3-szoros soft páros bajnoka: 2000-2001-2002
  • steel páros 1. 2001., 2. hely 2002
  • 99' American darts ob, férfi  páros 5. hely 2002-ben
  • soft országos bajnok párosban Vincze Márkkal

És a lényeg, az akkori ellenfelek:

  • Gulyás F. -Kis E Levente
  • Floredán Marco - Losonczi Gyula
  • Rohonczi Z - Túri Tomi
  • Balogh Béla - Kocsis Zoltán
  • Meszes Norbi - Bandula József
  • Bezzeg Nándor - Bozsók Attila
  • Fábián F.- Sárai Levente

Illusztris névsor, akik meghatározták az akkori élmezőnyt. :)

Közben, hogy ne unatkozzam, 2001-ben kvalifikáltam magam a Budapest-válogatottba, amely akkor Porecsben vett részt az EDU által rendezett Európa-bajnokságon. Csapatban nem szerepeltünk jól. Viszont egyéniben lényegesen, ha már ott voltam, elindultam egy 501 Masters versenyen, amelyre 512 induló nevezett: 7, helyen értem célba :)

Majd 2002-ben, Várgesztes IV. Hungarian Open WDF rangrlista verseny steel: egyéni ötödik lettem kikapva (4:3) attól az angol úriembertől aki azért jött, hogy ha megnyeri, kvalifikálja magát a BDO 32-es vb-mezőnyébe (Rob Cogginsról van szó. Azt a versenyt végül az osztrák Franz Thaler nyerte Szőke Attilát verve a döntőben, Bezzeg Nándi és Coggins lett a harmadik - a szerk.). Jó és emlékezetes meccs volt. I. osztály országos csapat meccs győzelmek steel-, soft-szakágban és még sok-sok dobogós helyezés... :)

40194702_2112848482288356_6650336797169549312_n.jpg

Iszonyú munkát fektettem bele (napi 6-8 óra edzés) ami utólag kicsit soknak tűnik :)

Itt érkeztünk el a fanatizmushoz, amikor álmomban is dobáltam .. :)

Olvasgattam az akkor dartsújságot (többek között Tar Béla áldásos munkája is, áldassék a keze – a szerk.) és egy skóciai 10 fős csapatversen, ami 48 órán keresztül tartott... Nem kellett sokat gondolkodni, hogy az akkor párosbeli párommal (Floredan Marcoval) neki megyünk ketten és Guinness-rekordot állítunk fel.

2000 decemberében eljött a pillanat, és ha a nagykönyvbe nem is kerültünk be, de egy örök élmény és magyar csúcsbeállítás eredményezett. Persze minden számítógépen, statisztikailag vezetve. Két nap és két éjjel fáradhatatlanul csak dobni csak dobni...

Talán már ez választ ad a sikeres versenyzésemnek ...

Az alapokat megteremtettem, a többi meg mint a biciklizés.... :)

Miért hagytam abba?

Nem éreztem tovább fejlődést, sem kiugró lehetőségeket, a szövetségben sem változást. Lehet nagyképűen hangzik , de a kézfogás egy érem egy gratuláció már nem motivált tovább, hogy órákat edzek a hétvégéim mind a dartsnak szenteljem. Aztán jött egy munkahely váltás.. nehezebb fizikai munka, ami nem tett jót a kezemnek. Na és persze a magánélet is. Házasság és új élet kezdete.

De már hiányzott, és hogy miért kezdtem újra

Vettünk egy steeltáblát januárban és a páromat elkezdtem oktatni és így én is dobáltam vele. Új fogást és stílust kerestem, amitől stabilabban tudom eldobni a nyilakat. Mondhatni a nulláról kezdtem felépíteni a dobásaimat Az első 180 után éreztem, hogy minőségben is változtam.

Talán, néha beesek egy versenyre, de komolyabb céljaim már nincsenek, mint versenyző. Nem fontolgatok visszatérést.  Szép volt, jó volt, életre szóló élmények, amit már nem vehet el tőlem senki.:)

Burka Zsolt

Szólj hozzá!
Gamecente

A bejegyzés trackback címe:

https://9nyil.blog.hu/api/trackback/id/tr8514208173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása