9 Nyíl

Over The Top: a játékos, akit még Taylor is (meg)emleget

2016. június 21. 13:45 - Turpi9

Óriási megtiszteltetés érte blogunkat azzal, hogy a legfrissebb világranglista 36. helyezett játékosával sikerült interjút készítenünk. Róla annyit mindenképpen érdemes tudni, hogy nyert már German, Belgium, Czech, és England Opent, de ezeken kívül még egy British Classicot is magáénak tudhat. A PDC-világbajnokságon 2015-ben a legjobb 16-ig jutott el, ám ott Vincent van der Voort túljárt az eszén. Idén a legjobb 64 között, azaz az első körben volt kénytelen búcsúzni Ronny Huybrechts ellen.

Phil Taylor a könyvében is megemlíti, hogy egy rettentően veszélyes játékos. A versenyzőnk jelenleg 35 éves, egy igazi angol úriember, aki már dobott 9 nyilasat is. Igazából nem is szaporítanánk tovább a betűket, olvassátok szeretettel a Dean Winstanley-vel készült interjút.

winstanley-dean_2700360.jpg

9nyíl: Először is nagyon örülök, hogy megtisztelsz minket, magyar dartsosokat azzal, hogy nyilatkozol nekünk. Ha jól tudom, a beceneved "Over The Top". Ez is azt mutatja, hogy minden alkalommal igyekszel a jobbra törekedni?

Dean Winstanley: A becenevemnek két oka is van. Az egyik a kedvenc filmem címe (Over the top - Túl a csúcson). A másik meg, amikor elkezdtem dartsozni, választanom kellett egy nevet, és a filmben Hawk (Sylvester Stallone alakítja) olyan dolgokon megy keresztül, amiken nekem is kellett az életben. :)

9nyíl: Véleményed szerint mik azok a tulajdonságok amik elengedhetetlen ahhoz, hogy valakiből sikeres darts játékos legyen?

DW: Véleményem szerint a legfontosabb tulajdonság ahhoz, hogy valaki sikeres legyen, az a hit, hogy hiszel abban, hogy meg tudod csinálni az előtted álló feladatot, és hiszed hogy valamikor nyerni fogsz és kezedben tarthatsz majd egy kupát.

9nyíl: Tudom, hogy te egy nagyon sportszerű játékos vagy. Erre talán a legjobb példa az a bizonyos 2013-as gibraltári torna, amikor Phil Taylor ellen játszottál, és azon a meccsen az egyik leget tévesen Taylornak ítélték, de te mégsem hagytad abba a játékot. Viszont kíváncsi lennék arra, mire gondoltál abban a pillanatban, amikor ez történt?

DW: Amikor ez történt Phil-lel, én szóltam a hivatalos jegyzőnek, hogy nem volt bent a nyíl, de sem ők, sem én nem tudtuk biztosra, hogy mit csináljunk, így fel is adtam a meccset, nem küzdöttem. És a meccs után volt egy hatalmas vitám Phil-lel és a biztonsági embereivel, amikor is volt pár keresetlen szavam hozza.

9nyíl: Érzed létjogosultságát annak hogy olimpián szerepeljen a darts? És ha igen szerinted mikorra lehet a darts olimpiai sportág?

DW: Sokféle sport van az olimpián, de igen, úgy hiszem, hogy a dartsnak is ott lenne a helye a többi között, de biztos vagyok abban, hogy darts lenne az egyetlen sport az olimpián, amit sörrel a kézben lehet csinálni.

9nyíl: Mi volt a legfurcsább illetve a legviccesebb eset ami veled megesett egy darts mérkőzésen?

DW: Számomra a legviccesebb pillanat a 2013-as Grand Slamen volt, azt hiszem James Hubbard ellen. 68-at kellett volna dobnom, de én azt hittem 64-et, így dobtam egy tripla 16-ot es egy dupla 8-at. Aztán kiderült, hogy még kell 4, így az utolsó nyíllal megdobtam a dupla 2-t, ami nagy szerencsémre sikerült is.

best-newcomer-dean-winstanley-lawrence-lustig-pdc_j72vlw6uobjd1vguddz40z9vf.jpg

9nyíl: Szükséges-e szerinted a darts mellett "kiegészítő" sportot vagy sportokat végezni? Te mit teszel a mérkőzésekhez szükséges erőnlét és a kondíció érdekében?

DW: Amikor profi lettem, állandó mozgásban voltam, tehát akkor nem volt problémám a kondíciómmal. Kicsit később kezdtem el golfozni, így sokat sétálok, hogy jó kondícióban legyek.

9nyíl: Mikre érdemes odafigyelni szerinted amikor egy játékos kiválasztja a nyilait? Te mi alapján döntöd el, hogy milyen készlettel játszol?

DW: A nyilakat a Winmau biztosítja (ők választják ki, és készítik) számomra. Lee tudja, hogy másképp dobok, mint a többi játékos, így olyat választ, aminek a fogása számomra megfelelő, és a hüvelykujjammal megfelelően tudom fogni és dobni. Jó fogása kell, hogy legyen annak, amit az ujjaid köze fogsz.

9nyíl: És egy érzékeny kérdés: A BDO és PDC közötti ellentét elsimul-e valaha, és rendeződik-e a helyzet a két nagy szervezet között?

DW: - Szerintem a két szervezet sosem fog egyesülni, de biztos vagyok abban, hogy az idő múlásával egyre többen fognak átmenni a PDC-hez, hacsak a BDO nem rendez több olyan versenyt, amit a tv/internet is közvetít.

9nyíl: - 2011 volt eddig számodra a legkiemelkedőbb év: 2. hely a vb-n, ugyancsak 2. hely a World Mastersen, győzelem a British Classicon, a Cseh Openen. És ez még mind a BDO berkein belül. Mi sugallta neked, hogy egy ilyen sikeres esztendő után, hogy - egy klasszikussal élve - "átállj a sötét oldalra" (mármint a profik közé)?

DW: - Igazából inkább csak így alakult. 2012-ben a második körben Alan Norris ellen játszottam. Ki kellett jönnünk a 3 perces szünetre, amikor 3-0-ra vezettem. Akkor egy másik játékos felesége odajött hozzám és Alan-hez, és nekiállt vitatkozni. Utána már nem tudtam koncentrálni. Elvesztettem a meccset, és a végén még a férjjel is összevesztem. Egyszerű féltékenység volt részükről az egész, mivel akkor én voltam ott a legjobb játékos. Akkor telt be a pohár, és eljöttem.

9nyíl: - Életed első (és reméljük, nem utolsó) kilencnyilasát a 2012-es vb-n dobtad a hollandok gyorstüzelőjének, Vincent van der Voort-nak. Kérlek, áruld el nekünk, mit érez ilyenkor egy játékos - jelen esetben Te -, amikor nyolc tökéletes nyíl után a kilencedikkel is betalál? Mi az, ami ilyenkor felszabadul belőle?

DW: - Haha, kb. olyan érzés, amikor látod a gyermekedet megszületni. Csodálatos volt, az egész testem reszketett az izgalomtól. Egyszerűen boldog voltam, hogy bebizonyítottam magamnak, hogy bármit meg tudok csinálni a nyilakkal.

9nyíl: - Mit tanácsolnál egy ilyen magamfajta kezdő, de lelkes dartsosnak, ha mondjuk megkérdezné tőled: mit tegyek, hogy jobb legyek?

DW: - Talán azt mondanám, hogy higgy abban, amit csinálsz. Higgy abban, hogy bajnok lehetsz, és utána minden a helyére kerül, és úgy alakul. De a legfontosabb, hogy mindig gyakorolj.

Köszönjük Dean, és köszönet Purcell Huszti Beatrixnak a közbenjárásért.

Szólj hozzá!
Gamecente

A bejegyzés trackback címe:

https://9nyil.blog.hu/api/trackback/id/tr218828910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása