9 Nyíl

Három "századost" is avattak csütörtök este Wolverhamptonban

2017. november 17. 01:33 - adam_f

2017 bwin Grand Slam of Darts - Wolverhampton (a hatodik nap összefoglalója)

Kissé megcsúsztunk a csütörtöki nap összefoglalójával, és már lassan péntek hajnalt írunk, amikor végre sikerül ezeket a mondatokat leírni. Az Internet ördöge csúf tréfát űzött e sorok írójával, ám mint ahogy mondtuk régebben, nincs olyan probléma, amit ne tudnánk megoldani. A megoldás ezúttal is sikerült, így végre elétek tárhatjuk, hogy mi is történt a csütörtöki négy találkozón. Igazából egy meccs volt szorosabb a kelleténél, a többi háromról ezt már nem lehetett elmondani. Igyekeztük élményszerűbbé tenni összefoglalónkat azzal, hogy közzétesszük a győztesek gondolatait, illetve kicsit felvezetjük a pénteki napot is. Csak reménykedni tudok benne, hogy ez jól sikerült.

283c91b3-96b0-4b1b-be97-7a14dc608b81_2017-grand-slam-of-darts-logo_full.jpg

Daryl Gurney viszonylag sima győzelmet aratott James Wade felett a csütörtöki nap nyitómérkőzésén. 1-1-ig volt szoros a találkozó, onnan viszont SuperChin begyújtotta a rakétákat és meg sem állt 7-1-es vezetésig. Wade ekkor szerezte meg a második körét, ám Gurney tovább dominálta a találkozót, amelynek végén diadalmasan csaphatott a levegőbe, mivel könnyedén jutott be a negyeddöntőbe. A vége egyébként 10-2 lett, ami Wade-re nézve egyáltalán nem hízelgő eredmény.

600_gurney_3.jpg

"Nagyon örülök, hogy továbbjutottam - kezdte Gurney a parti értékelését. James nem játszott valami jól a csoportmeccseken, én meg azt gondoltam, hogy hosszabb mérkőzésen jobban fog menni neki és szorosabb lesz a találkozó.

James mindig meghagyta nekem a lehetőségeket, én pedig kihasználtam azokat. Ma este nem volt itt, így könnyen mentem tovább. Csak nyerni akartam, és az sem számított, mi lesz az eredmény, bár még mindig nem a legjobbamat játszottam. Folyamatosan küzdök azon, hogy jobb legyek, jól ment az edzés is, mivel megnyertem a mérkőzést, de ez lett a legalacsonyabb átlagom a versenyen, így szombaton szeretnék javítani rajta."

gur-wad.jpg

Phil Taylor továbbra is úgy játszik, mint fénykorában. Ezúttal 101-es átlaggal hagyta helyben Darren Webster-t. A Legenda 3-2 után tudott ellépni először, és ez olyannyira jól sikerült, hogy Demolition Man nem tudott ötnél közelebb kerülni hozzá. 9-3-nál azért megvillantott valamit tudásából egy 140-es kiszállóval, ám az Öreget ezzel sem tudta kihozni a ritmusból, aki egy 91-es kiszállóval adta meg a kegyelemdöfést honfitársának, és jutott be a negyeddöntőbe.

600_taylor_3.jpg

"Mivel hosszabb volt a találkozó, kissé jobban el tudtam lazulni - mondta Taylor. Darren nagyon jó játékos, a szíve hajtja előre, így meg kellett dolgoznom ezért az estéért. A 120-as elég komoly dobás volt, hisz Darren éppen a kilencnyilas közelébe került, de ezzel sikerült 'kiütnöm' őt. Nagy dolog, hogy továbbléphetek, így most van egy szabadnapom a szombat előtt, hogy készen álljak a negyeddöntőre."

tay-web.jpg

A holland világelső sem akarta persze alább adni ezt a nyolcaddöntőt. Michael van Gerwen imponáló magabiztossággal intézte el a fiatal Steve Lennon-t. MvG végig vezetett a meccsen, Lennonnak sansza nem volt, hogy közel kerüljön hozzá. 8-1-es holland vezetésnél nyerte meg a második játékát, majd 9-2-nél tudott egy újabb kört behúzni. Ám ezen az estén a kopasz holland játéka ellen nem volt orvosság a tarsolyban.

600_vangerwen_2.jpg

"Ez egy nagyon különleges este volt nekem - kezdte értékelését a világelső. A lányom a legnagyobb dolog az életemben, minden címemnél többet jelent nekem, és büszkeséggel tölt el, hogy itt van velem. Boldoggá akarom tenni a családomat azzal, hogy minél több versenyt megnyerek. Mindig jól akarsz teljesíteni, viszont én néha kissé nyugodtabb voltam a kelleténél, és nem voltam elégedett az első öt legemmel. Jól ment a játék, és ezt akarom továbbvinni. Ez egy nagyon nagy verseny, és mindenképpen fel kell készülnöm a szombati napra."

mvg-len.jpg

Az este utolsó találkozóján Raymond van Barneveld és Rob Cross csaptak össze egymással. Kettejük jóvoltából végre láthattunk egy szorosabb mérkőzést is, amely végül a villámként feltűnő Cross javára dőlt el. Barney a harmadik legben dobott egy szép 167-es kiszállót, amivel vezetett, amire Cross egy 104-essel reagált, és egyenlítette ki a mérkőzés állását. 4-4 után Cross húzott el kettővel, de Barney itt még elő tudott húzni két szép kört a kabátujjból. Voltage azonban 7-7 után ellépett, és már nem engedte ki a győzelmet a kezéből. Az angol végül 103 ponton átlagolt, míg a holland versenyző 98-on zárta a találkozót és ezzel együtt a tornát is.

600_cross_2.jpg

"Raymond nagyszerű ember, és a játékban is megadtam neki a tiszteletet, viszont örülök, hogy továbbmentem. Több, mint boldogság az, hogy nyerni tudtam. Kényelmesebben éreztem magam azáltal, hogy én tudtam nyomást gyakorolni. Mindig jobb vagyok, jobban megy a játék és haladok előre.

Soha nem jöttem zavarba, tanultam a Michael ellen játszott előző mérkőzésemből, és amíg azt csinálom, amit tudok, bármi megtörténhet, mert Michael nagyszerű abban, amit csinál."

bar-cro.jpg

Pénteken már a negyeddöntőkkel folytatódik tovább a Grand Slam of Darts, ahol többek között következik a Glen Durrant - Peter Wright párharc második felvonása. Nézzük, hogy várják a felek a találkozót:

Peter Wright:

600_wright_4.jpg

"Remélem, hogy egy nagyszerű találkozó lesz. A hosszabb mérkőzés kedvezhet nekem, de Glen is fantasztikusan játszik. Egy nagyon kedves srác, akinek mindig csodálom a játékát. Minden egyes nyila célba talál." 

Glen Durrant:

600_durrant_0.jpg

"Nagyon élvezem és tökéletesen érzem magam. Ez egy csodálatos bajnokság, csodálatos közönséggel, és egy fantasztikus helyszínnel. Minden másodpercét élvezem. Petert ezen a távon is meg kell szorítani és ez az, amit meg akarok tenni - élőben a Sky Sports-on, a negyeddöntőben. Peter nagyszerű ember, aki mindig úriemberként viselkedett velem."

A pénteki nap másik negyeddöntőjében a skót Gary Anderson fog találkozni az osztrák Mensur Suljoviccsal, akiről nemes egyszerűséggel ennyit mondott a kétszeres világbajnok:

"Szeretnivaló figura, és megérdemli a sikereket, de utálok ellene játszani. Fantasztikus játékos, de nagyon nehéz ellene dobni."

A találkozók itt már tizenhat nyert legig (best of 31 legs) tartanak, és magyar idő szerint este 8-kor kezdődnek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://9nyil.blog.hu/api/trackback/id/tr3713292023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása